Subject: FW: Euroopa Nõukogu rassismi ja sallimatuse komisjoni (ECRI) soovituste täitmine: palun tagasisidet 27.02.2024
From: "JM info Shared MB"
To: "JM info Shared MB"
Date: Tue, 13 Feb 2024 12:22:07 +0200

From: Keiu Saral <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 12, 2024 5:15 PM
To: Kristin Kaur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Andreas Kangur <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Euroopa Nõukogu rassismi ja sallimatuse komisjoni (ECRI)
soovituste täitmine: palun tagasisidet 27.02.2024

Tere!

Euroopa Nõukogu ECRI (rassismi ja sallimatuse vastane komisjon) uurib
vastavalt protseduurile kaks aastat pärast aruande avaldamist, milliseid
samme on liikmesriik nende soovitustest rakendanud.

Tagasisidet arutatakse eksperditasandil juunis, raport võetakse vastu ECRI
plenaaristungil juulis, koondmaterjal avaldatakse mõned kuud hiljem.

Palun Justiitsministeeriumi inglisekeelset sisendit Eesti tagasisidesse
soovituste rakendamisest:

(§56) ECRI recommends that the authorities take urgent steps to amend
Article 151 of the Penal Code with a view to ensuring that anyone who
engages in hate speech of a criminal nature is duly prosecuted and
punished. This criminal offence should apply to groups as well as
individuals without any threshold for its qualification. In addition,
citizenship and gender identity should be included among the prohibited
grounds.

ECRI on seadnud Eesti tagasiside koondmahuks antud dokumendile 2-5
lehekülge, seega palun kompaktsust teie ministeeriumi vastutusala
puudutavates punktides, teie vastus võiks olla 1-2 lk.

Kuna ECRI poolt seatud tähtaeg on märtsis, ootan tagasisidet hiljemalt 27.
veebruariks.

Kui leiate, et toodud ECRI soovitus puudutab ka teisi
ministeeriume/ametiasutusi, palun sellest teada anda.

Ette tänades

Keiu Saral

Välisministeerium

Rahvusvaheliste organisatsioonide osakond

Tel. 637 7124